SOCIAL MEDIA

Graal… i wszystko gra!

Gaming obecnie stanowi jedną z najpopularniejszych form spędzania wolnego czasu. Przybywa fanów e-sportu, którzy reprezentują dwie formy aktywności: oglądanie streamów z przebiegu gier lub samodzielny udział w rozgrywkach. Aż 33,7% fanów e-sportu poświęca na oglądanie streamów więcej niż 24 h tygodniowo.

Na tle innych form aktywności, np. oglądania telewizji czy Netflixa, przeglądania Facebooka i Tik Toka, działania skupione wokół gamingu pochłaniają dużo więcej czasu. Tak wynika z badań przeprowadzonych przez serwis streamerzy.pl. Ponad 30% badanych spędza najwięcej czasu na oglądaniu Twitcha lub na graniu. W porównaniu do wcześniej wymienionych aktywności (oglądanie seriali: 5,8%; przeglądanie Facebooka: 2,9%), ten wynik robi wrażenie. Ponad 20% badanych deklaruje, że spędza wolny czas oglądając YouTube, co zbliża się do wyniku Twitcha. Warto jednak dodać, że YouTube stanowi mekkę gamerów - najpopularniejsi twórcy działają w obszarze gamingu.

Wobec rosnącej popularności gamingu nie sposób przejść obojętnie. Dlatego z okazji Dnia Dziecka zorganizowaliśmy aktywację z popularnym i rozpoznawalnym w środowisku gamerem – Ziemniak.TV. Ziemniak testuje sprzęt dla graczy, dzieli się z fanami nowinkami technologicznymi, streamuje. Jest także mistrzem recenzji przedmiotów codziennego użytku. Oprócz wspomnianego kanału, prowadzi także na YouTubie kanał GRAjdołek, stworzony z myślą o publikacjach lifestylowych, udziela się również na Instagramie oraz Twitchu.

YouTuber przeprowadził test smaku produktów Graal z serii Smart Fish - rybnych przekąsek w sosach, gotowych do spożycia. Produkty Smart Fish stanowią szybką, pełnowartościową

przekąskę, którą można zjeść na raz, bez tracenia czasu przygotowanie - takich właśnie rozwiązań szukają gamerzy. Celem aktywacji był wzrost świadomości konsumenckiej produktów Smart Fish. Podczas filmu twórca (wraz z siostrą Madzionką) podzielił się z fanami wrażeniami smakowymi czterech produktów z serii. Co ważne, test był przeprowadzony w trakcie kręcenia materiałów. Ziemniak próbował poszczególnych smaków „na żywo”, nie znając ich smaku przed nagraniem materiału. Dzięki temu uzyskaliśmy spontaniczną, a zarazem wiarygodną recenzję. Film na YouTubie uzyskał ponad 12 tys. wyświetleń!

W ramach współpracy twórca opublikował posty na Facebooku oraz Instagramie, a także przeprowadził stream na Twitchu. Platforma ta zrzesza pasjonatów gamingu obytych ze specyfiką e-sportu, obecnie jest to najpopularniejsze medium streamingowe. Według badań aż 94% użytkowników tego rodzaju treści ogląda streamy na Twitchu. Zdecydowaliśmy, że będzie to najlepszy kanał komunikacji do naszej grupy docelowej. Aby przekierować fanów Ziemniaka na Twitcha, postanowiliśmy, że test ostatniego smaku z serii (łącznie jest ich 5), odbędzie się w formie streamu. Podczas transmisji Ziemniak odpowiadał na pytania fanów o działania gamingowe, jednocześnie przygotowując danie z Graalową przekąską. Transmisja ta uzyskała ponad 2700 wyświetleń.

Linki:

Klaudia Seweryńska

Autor: Klaudia Seweryńska

Senior Content Manager

Kontakt: klaudia.sewerynska@midomedia.pl

Powiązane artykuły

druzyna_ccc_cover

SOCIAL MEDIA

Case Study: Jak zachęcić do jazdy na rowerze?

Jako sponsor tytularny drużyny kolarskiej CCC Team, CCC miało ambitny cel wzbudzić szersze zainteresowanie kolarstwem w Polsce, a jednocześnie wesprzeć UNICEF.

SOCIAL MEDIA

RTM na czasie

Real Time Marketing to jeden z niestandardowych sposobów komunikacji marki i odpowiedź na dynamicznie zmieniający się świat. Wykorzystanie okazji do – najczęściej – żartobliwej komunikacji z konsumentem wymaga szybkiej reakcji i natychmiastowego działania. W ten sposób oprócz bezpośredniego komunikatu wysyłanego przez markę, daje ona znać, że jej zależy, jest na bieżąco i reaguje na to, co w danej chwili najbardziej zaprząta głowy konsumentom.

SOCIAL MEDIA

Socialowe ławice

Ryby, choć zdrowe i smaczne, nie kojarzą się z odważną strategią komunikacji. Widać to w działaniach marketingowych podejmowanych w całej kategorii. Dominują przepisy i treści edukacyjne. Rio Mare, Lisner, Seko, Mowi – te marki tworzą content, bazujący w 90% na wcześniej wymienionych obszarach tematycznych. Próżno szukać w ich kumunikacji rozrywki i nieoczywistych rozwiązań. Tymczasem Graal przełamuje te stereotypy w social mediach. Współpraca z gamerami, tworzenie memów i RTM-ów, organizowanie LIVE’ów – to wszystko dzieje się na Graalowych profilach.

SOCIAL MEDIA

Stokrotka rośnie na TikToku

W pierwszym kwartale 2020 roku, na początku pandemii – gdy społeczeństwo ogarnęła niepewność, a w sklepach ustawiały się kolejki po zapas makaronu i papieru toaletowego – rozpoczęliśmy prowadzenie profilu Stokrotki na TikToku. Zależało nam na tym, aby wykorzystać rosnący potencjał i popularność aplikacji, a z sieci sklepów Stokrotka uczynić pierwszą markę z branży retail w Polsce, która będzie prowadziła regularną komunikację na tej platformie.